Dag 17 (Mariposa-Turlock)

23 mei 2014 - Turlock, California, Verenigde Staten

"Grizzly Giant"

Vandaag stonden er 2 dingen op de agenda. Eerst naar een sequoia park en dan in de middag naar een groot winkelcentrum.

Eerst gingen we natuurlijk ontbijten. Terwijl we ontbeten kwam er een ongediertebestrijding bedrijf aan om de kamers schoon te maken. Lekker is dat,... Waarschijnlijk zaten alle kamers vol met insecten. Ondanks dat we geen insecten oid gezien hebben, heeft Domi wel af en toe wat horen bewegen. Dit motel was sowieso niet al te schoon en up to date dus dit paste dan ook wel in het plaatje.

We waren vanmorgen pas rond half 10 vertrokken richting het sequoia park. Dit zou ongeveer een dik uur rijden zijn. De weg er naar toe was weer een leuke slingerweg door de bergen. Blijft leuk om dit te rijden. Domi ging ondertussen weer wat dutten terwijl ik de countryliedjes al aardig mee kon zingen.

Toen we aankwamen bij de parkeerplaats bleek die vol te zijn waardoor we door moesten rijden naar een 4 mijl verder gelegen dorpje. Vanuit hier konden we dan een shuttle bus pakken naar het park. Dit gingen dan ook maar doen. Auto geparkeerd en wachtend op de bus stroomde de parkeerplaats vol. Toen de bus er aan kwam stonden er voor 4 bussen vol aan mensen te wachten. Gelukkig stonden we op de juiste plek waardoor we wel al meteen mee konden. We stonden er tenslotte ook als eerste. De rit zelf duurde een kleine 25 minuten.

Toen we arriveerde zou het nog een half uur lopen zijn naar de bekende sequoia tree "The Grizzly Giant". Onderweg kwamen we nog een tiental van die ontzettende dikke grote bomen tegen. Voor de rest liep je eigenlijk gewoon door een bos zoals we dat bij ons ook kunnen doen. Wel waren hier ook weer hele stukken verbrande bomen zoals we in alle andere parken ook al zagen. Hoe dat precies komt weet ik niet, maar het is wel een gek gezicht. Toen we bij de grizzly Giant aankwamen stonden er natuurlijk weer 30 mensen bij te koekeloeren. Indrukwekkend om te zien dat er zulke grote bomen bestaan. Maar het is verder natuurlijk geen plek om een half uur bij stil te staan om te kijken hoe die boom daar staat. We zijn tenslotte geen padvinders.
Hierna zijn we nog een klein stuk verder gelopen om een andere sequoia boom te bekijken waar vroeger een gat in is gezaagd zodat ze er met een paard en wagen door konden.

Na een half uur hadden we het dus eigenlijk al wel weer gezien. Op dat moment begon het ook nog eens te regenen. Snel teruglopen naar de bus dan. 20 minuten later stonden we dan bij de halte en kwam er net een groep Israëliërs aan lopen. Toen de bus er aan kwam drongen ze allemaal voor en gingen hun lekker op de stoelen zitten zodat de rest kon gaan staan. Dit was nog niet het ergste,... De bus was nog geen 3 minuten onderweg of de eerste Israëliër begon hardop te zingen waarop de andere 30 Israëliërs volgden. Onderweg hebben ze wel 8 liedjes gezongen waaronder hafa lakila of zoiets. Haha brutaliteit om iedereen daar mee lastig te vallen.

Snel uit de bus en richting het winkelcentrum. Poging 4 om te shoppen. Qua winkels was het een goed vooruitzicht. We moesten eerst nog een dikke 2 uur rijden. Onderweg even lunchen en dan kan het beginnen. Shoppeeeeeen. Overal dikke korting tot 60%. Niet verkeerd. We hebben er ongeveer 3 uurtjes rondgelopen en zijn allebei geslaagd met een paar spullen. Perfect. Nog even snel wat eten bij de panda express en dan weer door naar het volgende motel.

Na 20 minuten kwamen we rond 8 uur aan en hebben we ingecheckt. Kamer ziet er goed uit, maar stinkt wel. Naja het is maar voor 1 nachtje.

Morgen gaan we naar san fransisco voor 3 dagen. Hier staan aardig wat dingen op het programma. Wat weer betreft zit dat ook wel goed want de verwachte temperatuur ligt rond de 21 graden. Perfect om wat dingen te ondernemen.

1. Greet:
    23 mei 2014
    Het Nederlands volkslied van jullie kant was ook leuk geweest